wtorek, 30 grudnia 2014

patent

Problem jest dalego głebszy niż powyższa notatka przedstawia. Sieganie po nowości rynkowe nie ma wiele z innowacyjnościa wspólnego. To jest raczej przejaw nasladownictwa o ktorym pisał: 'Polacy maja wade .. ślepego naśladowania, co skutkiem jest malego myslenia i rozwazania rzeczy'. Powiedzmy sobie uczciwie, ze jako naród nie mamy ani tradycji ani kultury innowacyjnosci. Dotyczy to nie tylko innowacyjnosci technologicznej ale rowniez ekonomicznej, organizacyjnej, politycznej, etc. Nie wydaje mi sie aby jakiekolwiek unijne srodki zmienily nasza narodowa mentalność. Obawiam sie, ze mozliwosci karier zawodowych w krajach o wyzszej kulturze innowacyjności skutecznie wyczerpia nasza pule talentow i pozostaniemy nadal w ogonie. Chcielibyśmy mieć innowacyjne firmy, a to jest elita firm. One działają tam gdzie jest im najdogodniej. One nie działają na niskiej marży czyli, nie muszą być geograficznie osadzone tam, gdzie są tanie surowce, tania siła robocza lub rynek zbytu. Tak więc droga do innowacyjnych firm wiedzie przez poprawianie warunków dla prowadzenia firm ogólnie. W Polsce opatentowano pierwszy w świecie silnik samochodowy ,który ma budowany mechaniczny układ zmiennego stopnia sprężania powodujący ,że w jeździe miejskiej i terenowej zużywa on o 30% mniej paliwa i emisji spalin od silnka klasycznego o tej samej pojemności skokowej! Jest to Patent 213042 zamieszczony w Wiadomościach Patentowych UPRP Nr.1 z 2013 roku. Pomimo próśb o wsparcie finansowe w celu rozpoczęcia badań i jego produkcji ,wynalazcy - pomimo skierowania ich do państwowych resortów i agencnji d/s Innowacyjności ,nie otrzymali nawet jakiejkolwiek pisemnej odpowiedzi!!! Taka jest rzeczywistość polskiej wynalazczości. A Polska na ten cel otrzymała miiardy euro od UE. Na razie są one przejadane poprzez przeznaczanie ich na niezliczone sympozja i konferencje oraz przyszłościowe programy rozwoju.....polskiej innowacyjności !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz